عواید دولتی فراه بیش از ٢ برابر افزایش یافته است
 
فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

عواید دولتی فراه بیش از ٢ برابر افزایش یافته است

شهرفراه (پژواک،٦ثور٩١) مسوولین ولایت فراه میگویند که عواید دولتی این ولایت، در سال ١٣٩٠ نسبت به یک سال قبل، بیش از دو برابر افزایش یافته است.

محمد یونس رسولی معاون والی فراه، به آژانس خبری پژواک گفت که عواید جمع آوری شده از طریق منابع دولتی (مستوفیت، گمرک، حق العبور) در سال ١٣٩٠، بیش از یک میلیارد افغانی بوده است.

به گفتۀ وی، این مبلغ نظر به سال ١٣٨٩ که در آن سال، ٤٩٩میليون افغانی جمع آوری شده بود، حدود ١٠١،١ فیصد افزایش داشته است.

در عین حال، عبدالهادی (باور) آمر عواید مستوفیت ولایت فراه، به پژواک گفت که عواید مستوفیت فراه در سال ١٣٩٠، بیش از ١٩٢ میليون افغانی بوده، که نسبت به سال ١٣٨٩ که ٩٤ میلون افغانی عاید داشت، ١٠٣ فیصد تزئید را نشان میدهد.

منبع گفت: «نسبت به پلان تعيین شدۀ وزارت مالیه در سال ١٣٩٠، عواید مستوفیت این ولایت٧٧ فیصد بیشتر شده است.»

باور افزود که منبع عواید مستوفیت فراه، نهادهای دولتی، چون ادارات ترانسپورت، زراعت، ترافیک، مخابرات، عدلیه و مالیۀ دکاکین ميباشد.

آمر عواید مستوفیت ولایت فراه علاوه کرد که در سال ١٣٩٠، عوایدی که از بابت حق العبور از طریق آمریت فوائد عامۀ فراه جمع آوری شده، هشت میليون و نود هزار افغانی است که نسبت به سال ١٣٨٩که در آن دو میليون افغانی بود، افزایش قابل ملاحظه اى را نشان میدهد.

باور گفت: «مستوفیت در فراه، چشمه های خوب عایداتی دارد که اگر مشکلات ما از بابت وسایط نقلیه برای جمع آوری مالیات، سیستم کمپیوتری و کمبود تشکیل رفع گردد؛ میزان عواید ما به مراتب بلند خواهد رفت.»

در عین حال، عبدالستار کروخیل مدیرگمرک ولایت فراه، به پژواک گفت که عاید این اداره، درسال ١٣٨٩، مبلغ ٤٠٣ میليون افغانی بود و سال گذشته، بیش از ٨٠٥ میليون افغانی عاید به دست آورده اند، که بیش از دو برابر افزایش را نشان میدهد.

به گفتۀ کروخیل، علت افزایش عواید این اداره، جلوگیری از تورید قاچاق اجناس، از ایران به این ولایت است.

وی افزود که در سالهای گذشته، اموال یکتعداد تاجران، بدون محصول و بطور قاچاقی از ایران وارد می شد، که با جلوگیری از آن، عواید بیشتر شد.

موصوف افزود: اگر کار اعمار سرک ترانزیتی موسوم به (میل ٧٨) که ولایت فراه را با خراسان جنوبی ایران وصل میکند، تکمیل شود و دروازه های دخولی و خروجی آن اعمار گردد و در ایستگاه های گمرکی، ترازو و لابراتوارها ایجاد شود، عواید سالانۀ این اداره، به بیش از ٢ميلیارد افغانی افزایش خواهد یافت.


نظرات شما عزیزان:

shuaib
ساعت19:19---7 ارديبهشت 1391
my new weblog
shuaib190.blogfa.com


shuaib
ساعت19:18---7 ارديبهشت 1391
my new weblog
shuaib190.blogfa.com


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب